کشف میگو تازه پاک شده در تابوت مومیایی مصری که در جنگل آمازون پیدا شد

نوع اولیه آنتی اکسیدان موجود در میگو تازه پاک شده یک کاروتنوئید به نام آستاگزانتین است. آستاگزانتین جزء جلبک است که توسط میگو مصرف می شود.

به همین دلیل، میگو منبع اصلی آستاگزانتین است. در واقع، این آنتی اکسیدان مسئول رنگ مایل به قرمز سلول های میگو است  هنگامی که آستاگزانتین را مصرف می کنید.

ممکن است با جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های شما، در برابر التهاب محافظت کند. به دلیل نقش آن در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مورد مطالعه قرار گرفته است.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که آستاگزانتین ممکن است به تقویت شریان ها کمک کند، که ممکن است خطر حملات قلبی را کاهش دهد.

همچنین ممکن است به افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول “خوب” که یک عامل مهم در سلامت قلب است کمک کند.

علاوه بر این، آستاگزانتین ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد. خواص ضد التهابی آن ممکن است از آسیب به سلول های مغزی شما جلوگیری کند که اغلب منجر به از دست دادن حافظه و بیماری های عصبی مانند آلزایمر می شود.

علیرغم این یافته ها، تحقیقات انسانی بیشتری برای تعیین نقش کلی آستاگزانتین موجود در میگو در سلامت کلی مورد نیاز است. به دلیل تقاضای زیاد برای میگو در ایالات متحده، اغلب از کشورهای دیگر وارد می شود.

بین 75 تا 80 درصد از غذاهای دریایی مصرف شده در ایالات متحده از کشورهای دیگر مانند تایلند، چین، کانادا، اندونزی و ویتنام وارد می شود.

اگرچه این امر به افزایش دسترسی به میگو کمک می کند، اما بیشتر میگوهای وارداتی در مزرعه پرورش داده می شوند، به این معنی که در مخازن صنعتی غوطه ور در بدنه های آبی رشد می کنند.