ورق کارتن پلاست شیراز از برگ گیاهان و درختان تهیه شده است

بازیافت مقوا بسیار مهم است زیرا هر ساله افراد از میلیون ها تن مقوا استفاده می کنند و به ازای هر تن  اداری و چاپ غیر بازیافتی که ساخته می شود، حدود 24 درخت استفاده می شود و قرار است مرکز ورق کارتن پلاست شیراز حدود 12 درخت یک تن کارتن پلاست روزنامه بسازند و برای ساختن کارتن پلاست با انتها به 8 درخت و برای یک تن کارتن پلاست مجلات با کیفیت بالا، کمی بیشتر از 15 درخت نیاز است و این بدان معناست که برای تولید یک تن کارتن پلاست بکر به طور متوسط به 17 درخت نیاز است.

هنگامی که کارتن پلاستبه مرکز بازیافت مقوا برده می شود، اولین گام در این فرآیند حذف هر زباله دیگری است که کاغذ نیست و سپس مقاله بر اساس نمرات مرتب می شود و درجه کارتن پلاست با طول الیاف تعیین می شود که هر بار بازیافت آن کوتاه می شود.

ورق کارتن پلاست شیراز
کارتن پلاست جدید هنگامی که این اتفاق می افتد، الیاف بکر آن را با الیاف بازیافتی مخلوط می کنند و کارتن پلاست درجه بالایی از کارتن پلاست است در حالی که روزنامه از درجه پایین تری برخوردار است زیرا قبلاً بارها بازیافت شده است.

پس از دسته بندی کارتن پلاست، آن را در عدل ها ذخیره می کنند تا زمانی که کارخانه به آن نیاز داشته باشد و وقتی به آسیاب رسید، کاغذ به قطعات کوچک خرد می شود و سپس آب و مواد شیمیایی با کارتن پلاستمخلوط می شوند و این گرم می شود و باعث می شود که تکه های کاغذ به الیاف تبدیل شوند و سپس چسب ها و سایر آلاینده های باقی مانده با عبور از یک صفحه از مخلوط جدا می شوند.

پس کارتن پلاست را در یک استوانه مخروطی شکل می‌چرخانند تا تمیز شود و در برخی موارد جوهر نیز پاک می‌شود و سپس، خمیر از طریق دستگاهی فرستاده می شود که آن را روی یک تسمه نقاله اسپری می کند و آب از صفحه تسمه می چکد و الیاف کارتن پلاست شروع به چسبیدن به یکدیگر می کنند.

سپس از غلتک های فلزی گرم شده برای خشک کردن کارتن پلاست استفاده می شود و پس از آن کاغذ روی رول های بزرگ قرار می گیرد تا به محصولات کارتن پلاست جدید تبدیل شود.