نگهداری از گیاه آپارتمانی زاموفیلیا روشی برای مقابله با کمبود آب در خرم آباد

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا به رنگ سبز عمیق، جو را گرم می کند و به مراقبت کمی نیاز دارد و در واقع، به لطف ساقه های آن که آب و مواد مغذی را ذخیره می کند، بسیار ماندگار است.

نام رمز آن ZZ است همانطور که از نام آن در لاتین مشخص است: Zamioculcas zamiifolia و برای چندین سال، این یک لذت در فضای داخلی ما بوده است.

آیا می خواهید خانه خود را با این گیاه زیبا تزئین کنید؟ قبل از پیدا کردن همراه خود، از نیازهای حیاتی آن مطلع شوید.

در اینجا تمام نکات ما در مورد مراقبت از Zamioculcas وجود دارد!

نوردهی روشن یا نیمه سایه

Zamioculcas برای رشد به نور زیادی نیاز دارد، اما در سایه کمی نیز به خوبی عمل می کند و او قادر خواهد بود تا بدون مشکل سازگار شود و با این حال، از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا ممکن است خشک شود.

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا

آن را در اتاقی با دمای حدود 20 درجه سانتی گراد نگهداری کنید و نوردهی مناسب را برای گیاه خود انتخاب کنید تا بتواند شکوفا شود: یک اتاق نشیمن رو به غرب ایده آل است!

آبیاری متوسط

گیاه داخل خانه شما از آبیاری متوسط ​​و منظم، تقریباً هر 8 تا 10 روز در تابستان و هر 15 روز در زمستان، در طول دوره استراحت رویشی، استقبال می کند.

اطمینان حاصل کنید که خاک بین هر افزودنی خشک شود و آب اضافی را پشتیبانی نمی کند، به طور سیستماتیک آبیاری اضافی را در نعلبکی خالی کنید، در معرض خطر پوسیدگی ریشه ها.

نگهداری از Zamioculcas

برای اینکه برگ های گیاه شما تمام درخشش و ظاهر براق خود را حفظ کنید، آنها را با یک اسفنج یا پارچه مرطوب گردگیری کنید و در تابستان می توانید مقداری کود گیاهی سبز نیز به خاک آن اضافه کنید تا به رشد آن کمک کند.

Zamioculcas یک نوع مراقبت آسان و بی نیاز است و چند حرکت برای درمان آن کافی است: این گیاه سرپوشیده عالی برای کسانی است که شست سبز ندارند!