مردی که به واسطه خرما شاهانی جهرم توانست میلیاردها دلار کلاهبرداری کند

یک مطالعه در مورد تأثیر مصرف خرما شاهانی جهرم بر روده تأیید کرد که در حین خوردن خرما، آزمودنی‌ها در دفعات دفع مدفوع بهبود پیدا کردند.

همچنین کاهش سطح مواد شیمیایی در مدفوع وجود دارد که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و منجر به جهش‌هایی می‌شوند که ممکن است باعث سرطان شوند.

یکی از فواید خرما این است که حاوی آنتی اکسیدان هایی است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها دارد.

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، این رادیکال ها مولکول های ناپایداری هستند که می توانند واکنش های مضر در بدن شما ایجاد کنند و منجر به بیماری شوند.

در نظر گرفته شده است که 3 آنتی اکسیدان موثر در خرما عبارتند از:

فلاونوئیدهایی که ممکن است به کاهش التهاب، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

کاروتنوئیدها سلامت قلب را تقویت می کنند و همچنین ممکن است خطر اختلالات مرتبط با چشم، مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند.

اسید فنولیک که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است، ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهد.

در همین راستا، مقاله اخیر منتشر شده در مجله Pharmacy & BioAllied Sciences بیان می کند که خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که می تواند برای مدیریت بیماری های مرتبط با استرس اکسیداتیو استفاده شود.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که بین تولید رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان به سلول و توانایی بدن برای مقابله با اثرات مضر آن‌ها، عدم تعادل وجود داشته باشد.

این یک پیشرو برای پیری و آسیب سلولی است که می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها شود.

خوردن این میوه در هفته های آخر بارداری ممکن است باعث گشاد شدن دهانه رحم شود و نیاز به القای زایمان را کاهش دهد، همچنین ممکن است در کاهش زمان زایمان مفید باشد.