لیمو

باید گفت لیمو ترش ورقه ای خشک ترشح اسید صفراوی را افزایش می دهد، تأثیر آن بر هضم نامشخص است. وقتی غذاهای چرب می خورید، کیسه صفرا مقدار مناسبی از اسیدهای صفراوی را آزاد می کند.

اگر این کار را انجام ندهد، احتمالاً مشکل این است که یک آب لیمو نمی تواند آن را درمان کند. یک ادعای مرتبط، همچنین بدون مطالعات انسانی برای تایید آن، این است که اسید سیتریک موجود در آب لیمو می تواند هضم شما را با مکمل اسید معده بهبود بخشد.

اما باز هم، مگر اینکه از هیپوکلریدری رنج ببرید، می توانید به سلول های جداری معده خود اعتماد کنید تا مقدار مناسبی اسید تولید کنند.

اگر از هیپوکلریدریا رنج می برید (به عنوان مثال، اگر نمی توانید اسید معده کافی تولید کنید)، به جای آزمایش شانس خود با آب لیمو، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

لیمو

با این حال، درست است که غذاهای اسیدی ممکن است سرعت تخلیه معده را کاهش دهند، که می تواند منجر به هضم بهتر به خودی خود نشود، بلکه باعث جذب بهتر ریز مغذی ها و جذب کندتر کربوهیدرات ها شود.

با این حال، اثرات واقعی آب لیمو بر جذب مواد مغذی و قند خون بعد از غذا به طور خاص مورد بررسی قرار نگرفته است. در نهایت، ادعاهایی وجود دارد که آب لیمو حاوی فیبر است.

به هیچ درجه قابل توجهی اینطور نیست. لیمو حاوی فیبر است، بله، اما اگر یک لیموترش کامل، از جمله پوست آن را مصرف نکنید، مقدار قابل توجهی فیبر از آن دریافت نخواهید کرد و منابع بهتری هم وجود دارد.

حکم: قابل قبول است که آب لیمو می تواند تخلیه معده را کند کند و در نتیجه گلوکز پس از غذا را کاهش دهد و در عین حال جذب مواد مغذی را بهبود بخشد، اما در حال حاضر شواهد کمی وجود دارد که آب لیمو به هضم کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *