لامپ اشکی هالی استار که قدمت 100 ساله دارد و هیچگاه خاموش نشده

لامپ اشکی هالی استار نیازی به تجهیزات تنظیم خارجی ندارند، هزینه ساخت بسیار پایینی دارند و در هر دو حالت AC یا DC به خوبی کار می کنند.

هنگامی که لامپ روشن می شود جریانی از فیلامنت عبور می کند و وقتی قسمت های ضخیم رشته هنوز به دمای خود نرسیده اند، قسمت های نازک قبلاً به آن رسیده اند.

در این مرحله کل فیلامنت داغ نیست و جریان عبوری از آن همچنان کمی بیشتر است، بنابراین قسمت های نازک فیلامنت بیش از حد گرم می شوند تا زمانی که بقیه رشته به دمای خود برسد و به همین دلیل است که لامپ های قدیمی با روشن شدن خاموش می شوند.

لامپ اشکی هالی استار

چرا خرابی گاهی دیدنی است؟

هنگامی که رشته یک لامپ رشته ای می شکند، گاهی اوقات یک قوس الکتریکی تشکیل می شود و جریان عبوری از قوس نیز از رشته لامپ عبور می کند.

انتهای رشته ذوب می شود و یک قوس با برق آبی روشن ظاهر می شود که اکثر لامپ ها دارای فیوز داخلی هستند که به دلیل افزایش سنبله جریان در هنگام دمیدن لامپ، منفجر می شود.

کلیدهای مدار خاموش نمی شوند، اما گاهی اوقات دیمرهای نور خاموش می شوند زیرا قطعات الکترونیکی بسیار حساس تر هستند، بنابراین لامپ، در هنگام مرگ، کم نور خود را به همراه دارد.

برخی از مردم فکر می کنند که روشن کردن یک لامپ انرژی زیادی مصرف می کند در حالی که این گونه نیست.

در یک 0.1 ثانیه معمولی، رشته لامپ داغ است. مصرف بیش از حد به دلیل روشن شدن یک لامپ کمتر از صرفه جویی در صورت خاموش شدن 1 ثانیه است!

با این حال، اگر هدف صرفه جویی در هزینه با خاموش کردن برای چند ثانیه است، سایش سوئیچ را در نظر بگیرید (10000 تا 100000 چرخه).