فرومنگنز متوسط کربن می تواند به راحتی حیوانات وحشی را رام کند

در مرحله، بسیار مهم است که پایه منبع نیتروژن با ترکیب فولاد سازگار باشد و درصد نیتروژن موجود در آن برای وارد کردن مقتصدانه مقدار مورد نیاز آن به فولاد کافی است.

از نظر تاریخی، اولین منابع نیتروژن آلیاژهای مبتنی بر کروم بودند، زیرا فولادهای نیتروژن دار تولید شده ابتدا آلیاژهای کروم ضد زنگ بودند.

سپس، آلیاژهای غنی از نیتروژن بر پایه فرومنگنز متوسط کربن به عنوان پاسخی به توسعه فولادهای Cr-Mn حاوی نیتروژن ظاهر شدند. انرژی جنبشی و فعال سازی فرآیند نیتریدینگ از طریق کار قبلی مورد بررسی قرار گرفت.

و تلاش‌های دیگری برای پیش‌بینی افزایش نیتروژن در فرآیند نیتریدینگ فرومنگنز کم کربن در حالت پایدار انجام شد.

فرومنگنز

بررسی قبلی برخی از کارهای انجام شده به صورت تجربی بر روی تأثیر شرایط مختلف فرآیند نیتریدینگ به ویژه آلیاژ فرومنگنز را خلاصه کرد. با این حال، میزان موثر این پارامترها به صورت جداگانه یا جمعی بر روی فرآیند نیتریدینگ هنوز مورد نیاز است.

این را می توان با استفاده از رویکرد طراحی فاکتوریل انجام داد که دارای مزایای متعددی در پیش بینی بازده فرآیند، عملکرد فرآیند، و تخمین پارامترهای کلیدی است.

در کار حاضر، از یک طرح فاکتوریل 24 برای تخمین تأثیر ترکیبی فردی و متقابل دما، فشار زمانی نیتروژن و محتوای کربن بر فرآیند نیتریدینگ آلیاژ فرومنگنز استفاده شده است.

این مدل بر اساس کار آزمایشی در دماهای 700 درجه سانتی گراد و 950 درجه سانتی گراد، فشار نیتروژن 1 بار و 8 بار و زمان نیتروژن 2 ساعت و 6 ساعت برای هر فرومنگنز حاوی 0.23 درصد سانتی گراد و 7.1 درصد سانتی گراد ساخته شده است.

داده ها به خوبی با داده های تجربی تناسب دارند. علاوه بر این، مدل با داده های تجربی کار قبلی آزمایش می شود برای انجام محاسبات مورد نیاز از Matlab استفاده شد.