فتا یک نیروی تثبیت شده در چشم انداز امنیتی ایران

با این حال، این تحقیقات در نهایت به موقعیت فتا در دراز لیف بافتنی جدید مدت آسیب چندانی وارد نکرد. اگرچه حادثه بهشتی منجر به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای فتا شد، فتا به عنوان مجری کلیدی پلیس سایبری ایران به اعمال قدرت خود ادامه داد.

2018–19 // FATA Today
هشت سال بعد، فتا یک نیروی تثبیت شده در چشم انداز با 100میلیون چیکار کنم امنیتی ایران است. از زمان درگذشت ستار بهشتی، عموماً توانسته است از سطوح قابل توجهی از نظارت بین المللی جلوگیری کند.

با این حال، علیرغم اینکه FATA توانسته است از کانون توجه جلوگیری کند، همچنان به تأثیر قدرتمندی بر محیط زیست رسانه آنلاین کشور می‌پردازد.

در 10 اکتبر 2018، سید کمال هادیان فر، رئیس فدرال فتا اعلام کرد که در هشت سال گذشته، فتا در بیش از 133000 پرونده قضایی درگیر بوده و نزدیک به 75000 دستگیر شده است.

در حالی که مواردی مانند پرونده ستار بهشتی و یک زن جوان ایرانی که در ژوئیه 2018 بر اساس ویدئوهای رقصش بازداشت شده بود مورد توجه گسترده قرار گرفت، این تعداد انبوه دستگیری ها تقریباً هیچ رسانه ای مورد بررسی قرار نگرفته است.

FATA و ظهور نظارت همتایان
“هر شهروند یک افسر پلیس” // رشد نظارت همتایان
عدم شفافیت فتا به این معنی است که اطلاعات بسیار کمی سرویس آرکوپال ایرانی در مورد اتفاقاتی که برای کاربران ایرانی اینترنت دستگیر شده توسط فتا رخ می دهد، سطح کمک های حقوقی در دسترس آنها و هرگونه الزامات برای به اشتراک گذاری داده های آنها با این سازمان در دسترس است.

این عدم شفافیت همچنین به این معنی است سایت پلیس فتا که امروز ما اطلاعات کمی در مورد چگونگی انجام تحقیقات توسط فتا داریم. با توجه به سیاست تثبیت شده ایران در جلوگیری از استفاده از خدمات رمزگذاری شده، می توان فرض کرد که سطحی از نظارت فنی در نظارت و بررسی فعالیت های آنلاین ایرانیان توسط نیروهای امنیتی (از جمله فتا) دخیل است.

با این حال، خدمات امنیتی کاملاً متکی به نظارت فنی نیستند. اظهارات اخیر سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی فتا در 19 دسامبر ادغام نظارت گسترده همتایان در اجرای قانون آنلاین را تایید کرد.

 

  • منابع:
    1. Iran’s Cyber Police — ‘Society-Based Policing’ and the Rise of Peer Surveillance
  • تبلیغات: 
    1. کیفیت محصولات از زمان شروع در خط تولید تا عرضه
    2. تراشیدن پشم بز با استفاده از ریش تراش
    3. امگا 3 موجود در ماهی میتواند فشار خون را کاهش دهد
    4. بهترین منابع درآمد عالی را بشناسید