غذا ماهی گوپی عامل گسترش کچلی در نسلها مختلف شناخته شد

حتماً غذاهای خشک نظیر غذا ماهی گوپی، زنده و گیاهی را جایگزین کنید. اگر ماهی گیاهخوار است، باید فقط سبزیجات و غذای خشک (قرص اسپیرولینا) بخورد.

ویتامین هایی را که حیوان خانگی باید برای زندگی کامل دریافت کند فراموش نکنید.

اگر از مارک های معروف مواد غذایی خریداری می کنید، به ترکیب آن نگاه کنید، نشان دهنده تمام عناصر کمیاب و ویتامین هایی است که ماهی پس از خوردن آن دریافت می کند.

ویتامین A  برای تقسیم سلولی، به ویژه در لاروها و حیوانات جوان ضروری است و کمبود این جزء می تواند باعث کندی رشد، انحنای ستون فقرات، تغییر شکل باله ها و استرس مداوم شود.

ویتامین E نقش مهمی در رشد سیستم تولید مثل دارد.

ویتامین D3 برای رشد و نمو سیستم اسکلتی ضروری است.

ویتامین های B (تیامین – B1، ریبوفلاوین – B2، سیانوکوبالامین – B12) برای عادی سازی فرآیندهای متابولیک در بدن ضروری هستند.

ویتامین C (اسید اسکوربیک) در تشکیل سیستم اسکلتی و دندانی نقش دارد، سیستم ایمنی را تقویت می کند و متابولیسم را بهبود می بخشد.

ویتامین H (بیوتین) برای تشکیل صحیح سلول مورد نیاز است.

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که برای سنتز پروتئین و لخته شدن خون مورد نیاز است.

ویتامین M (B9، اسید فولیک) سیستم ایمنی و گردش خون را توسعه می دهد و رنگ فلس را بهبود می بخشد.

ویتامین B4 (کولین) برای رشد ماهی لازم است، میزان قند خون را تنظیم می کند و تقریبا تمام ماهی هایی که در آکواریوم نگهداری می کنیم شکارچی هستند.

آنها به خوبی رشد می کنند و تنها زمانی تولید مثل می کنند که غذای زنده به آنها داده شود و فقط برخی از ماهی های آکواریومی، به عنوان مثال گورامی، واقعا دوست دارند گیاهان بخورند.

تهیه غذا برای ماهی های آکواریومی با دستان خود در خانه دشوار نیست.

ماهی های آکواریومی چه می خورند؟ اول از همه، گوشت معمولی که خوب خشک شده و با چاقو خوب خراشیده شده باشد، کمک می کند.