سویا خوراک طیور گربه ای را دارای 40 کیلو وزن نمود

همانطور که اغلب در تغذیه اتفاق می افتد، آنچه برای مردم مفید است برای گربه ها نیز مفید است و علیرغم تلاش محققان برای اثبات ارتباط بین سویا و نفخ، هیچ مطالعه ای تا به امروز این ارتباط را نشان نداده است و در عوض، نژاد، نوع بدن، وزن و سطح استرس عوامل خطر قابل توجهی هستند و تحقیقات ما و تحقیقات دیگران همچنان نشان می دهد که محصولات سویا خوراک طیور منبع عالی پروتئین بدنسازی، روغن گیاهی مغذی پوست و فیبر سالم هستند.

زمانی که سویا و فرآورده های جانبی سویا به درستی برای اهداف خاص فرآوری شوند، می توانند توسط همه طبقات حیوانات از حیوانات همراه، حیوانات تک معده ای مانند طیور و خوک گرفته تا آبزیان مورد استفاده قرار گیرند و برای غیرفعال کردن مهارکننده های تریپسین، پردازش حرارتی مورد نیاز است و علاوه بر این، سویا با بازدارنده تریپسین کم از طریق اصلاح کلاسیک و مهندسی ژنتیک سویا توسعه یافته است.

استفاده از آنزیم‌های فیتاز میکروبی در جیره‌های مبتنی بر سویا خوک و طیور، فراهمی زیستی فسفر را افزایش می‌دهد و دفع اضافی فسفر را به حداقل می‌رساند و فسفر اضافی در کود حیوانی علاوه بر هزینه اضافی مکمل‌سازی جیره‌های مبتنی بر سویا با اشکال غیرآلی فسفر، به آلودگی محیط‌زیست کمک می‌کند.

سویا خوراک طیور

دانه های سویا نیز طوری مهندسی شده اند که حاوی سطوح پایین فیتات باشند و ژن های جهش یافته ای که به طور قابل توجهی الیگوساکاریدها را در سویا کاهش می دهند نیز شناسایی شده اند.

در حالی که سویا و کنجاله سویا به راحتی در بسیاری از نقاط جهان به ویژه جایی که سویا کشت می شود در دسترس است، مناطق آب و هوایی خاصی برای تولید سویا مناسب نیستند و در این مناطق باید به دنبال منابع جایگزین پروتئین بود زیرا سویا به دلیل هزینه واردات گران می شود و در این شرایط پروتئین های حیوانی یا سایر پروتئین های منبع گیاهی جستجو می شوند.