سرامیک سنتی باعث جذب توریست های فراوان به کشور شد

کاشی ها و سرامیک سنتی همگن از 5 سایت ساخت و ساز در ایالت پراک و پنانگ، مالزی جمع آوری شد. کاشی ها به صورت دستی با استفاده از چکش شکسته شدند و سپس به یک سنگ شکن فکی وارد شدند تا سنگدانه هایی با اندازه مش 20 میلی متر بدست آورند.

مواد دیگری از جمله سیمان پرتلند معمولی (OPC)، ماسه رودخانه ای موجود در محل (وزن مخصوص 1.73) و سنگدانه های سنگ خرد شده طبیعی حداکثر اندازه 20 میلی متر (وزن مخصوص 1.62) نیز برای تولید بلوک بتنی استفاده شد.

در مورد سنگدانه های ضایعاتی کاشی و سرامیک همگن، پنج مخلوط بتن با تغییر محتوای دانه های درشت کاشی و سرامیک از 20٪ به 100٪ تهیه شد.

سرامیک

سپس بلوک بتنی قالب‌گیری شد و تا سن آزمایش در زیر آب در دمای 2±27 درجه سانتی‌گراد عمل‌آوری شد. نمونه‌ها 24 ساعت پس از ریخته‌گری قالب‌گیری و پخت شدند.

سپس بلوک ها برای فشرده سازی آزمایش شدند استحکام در زمان های مختلف پخت در روز (7، 14 و 28 روز).

در این تحقیق از درصد قرارگیری، نسبت آب به سیمان (W/C)، ضریب تراکم و مقاومت فشاری در روزهای 7 و 14 به عنوان ورودی و مقادیر مقاومت فشاری برای زمان پخت 28 روز استفاده شد. به عنوان خروجی برای سنگدانه های ریز و درشت به ترتیب.

تولید کاشی و سرامیک از نقطه نظر استفاده از ضایعات و از منظر تقاضای بالای مصالح ساختمانی که نیازهای بازارهای داخلی و بین‌المللی را برآورده می‌کند، مزایای اقتصادی قابل توجهی را به همراه داشته و از اهمیت اجتماعی عمیقی برخوردار است. حسابداری بهای تمام شده خاص در جدول 7.35 نشان داده شده است.