رنگ دانه ها ی روی پوست ماهی نشان دهنده بیماری ویروسی

انواع دیگر علائم ممکن است عبارتند از:
رفتار کند حرکات چرخشی، مارپیچی یا نامنظم رنگدانه های محو یا تیره رنگ اگزوفتالموس یا وضعیت چشم پاپ خونریزی فرسایش فک یا دهان انگل های آبشش، فرسایش ماهی زینتی آبشش، ندول های سفید پوسیدگی باله خیاطی شکم متسعی در حفره شکم خونریزی در دیواره عضلانی مثانه هوا  اندام های داخلی مایع در هوای مثانه گره های سفید در اندام های داخلی تورم اندام ها (کلیه ها، کبد و غیره)
2. معاینه میکروسکوپی و بافت شناسی: اسمیر قالب یا آماده لژ کفش سازی مانت مرطوب را می توان با استفاده از میکروسکوپ نوری بررسی کرد.
این یک ابزار تشخیصی سریع و ارزان است. این روش برای مشاهده باکتری های متحرک و تک یاخته ها خوب است.
هنگامی که لکه های خاصی بر روی مقاطع بافت اعمال می شود می توان اطلاعات دقیق تری را نیز از روش بافت شناسی به دست آورد اما کند و گران است.
همچنین به یک تکنسین آموزش دیده نیاز دارد و گاهی اوقات تشخیص قطعی نمی دهد.
3. جداسازی باکتری: نمونه ای گرفته می شود و یا بر روی محیط مبتنی بر آگار رگه می شود یا به آبگوشت مایع حاوی مخلوطی از اجزای طراحی شده مخصوص وارد می شود.
برخی از محیط‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند لباس منشی بیمارستان که امکان رشد انتخابی باکتری‌های خاص از مخلوط بالقوه باکتری‌های بیماری‌ زا و غیر بیماری‌زا را فراهم کنند.
طبقه بندی مورفولوژیکی کلی باکتری ها را می توان بر اساس اندازه، شکل، رنگ و بو کلنی انجام داد.
برای شناسایی دقیق تر اغلب از خصوصیات گوشت شترمرغ بیوشیمیایی استفاده می شود. در این یک کلنی خالص شده برای توانایی آن در متابولیسم انواع مواد معدنی، مواد شیمیایی و منابع غذایی مورد سنجش قرار می گیرد.
این یک روش تشخیصی بسیار خاص است با این حال، دستیابی به نتایج به روزها یا حتی هفته ها نیاز دارد و همه باکتری ها در محیط مشخص رشد نمی کنند.
  • منابع:
    1. Aquarium Ornamental Pet Fish Disease : Symptoms & Treatments
  • تبلیغات: 
    1. مسائل مهم در مورد سهام معدن طلا
    2. عسل در مهندسی بافت غضروف
    3. بررسی قیمت مینی فرز ایرانی
    4. ایجاد دلمه در سیب درختی