تولید اولین سرامیک فاوانیا که برای نصب آن از هوش مصنوعی استفاده می شود

بیشتر بخش های سرامیک فاوانیا انرژی بر هستند و انرژی تا 30 درصد از کل هزینه های تولید آنها را تشکیل می دهد و پروژه ETEKINA با بودجه اتحادیه اروپا با بهبود عملکرد انرژی فرآیندهای صنعتی به این مسائل می پردازد.

پروژه ETEKINA حول یک نمونه اولیه لوله حرارتی می چرخد و این امر به کاهش اثرات زیست محیطی و صورتحساب انرژی سه کارخانه تولید مختلف در بخش های آلومینیوم، فولاد و سرامیک به ترتیب در اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا کمک خواهد کرد.

در مقاله‌ای در وب‌سایت این پروژه آمده است: «صرفه‌جویی از طریق اجرای فرآیندهای کارآمدتر انرژی امکان‌پذیر است و بخش سرامیک اروپا در حال آزمایش با مبدل‌های حرارتی لوله‌های حرارتی (HPHE) برای بازیابی انرژی از دست رفته در کوره‌ها از طریق لوله‌ها و انتقال است و این انرژی به نقطه دیگری در زنجیره تولید می رسد.

کوره سرامیکی یک محفظه عایق حرارتی است، نوعی کوره که برای آتش زدن، سوزاندن یا خشک کردن چینی یا آجر استفاده می شود و بیشتر انرژی مصرف شده در ساخت سرامیک برای پخت در کوره استفاده می شود و در بسیاری از فرآیندها خشک کردن محصولات میانی نیز نیاز به مصرف انرژی دارد.

گاز طبیعی، گاز مایع و نفت کوره برای اکثر عملیات خشک کردن و گرمایش استفاده می شود، اما از سوخت جامد، برق، گاز طبیعی مایع و بیوگاز/زیست توده نیز استفاده می شود.

کاشی های لعاب دار دارای پشتی هستند که با یک لایه نازک از مواد زجاجیه پوشانده شده است. انواع لعاب ها وجود دارد و جلوه های زیبایی که به کاشی ها می دهند متنوع ترین است.

کاشی های بدون لعاب هیچ تفاوتی بین سطح و پشتی ندارند. آنها می توانند تحت درمان های خاصی قرار گیرند که ظاهر آنها را اصلاح می کند، مانند پولیش و نیمه پولیش.