با چند قطره سرکه بالزامیک فامیلا می توانید مسمومیت غذایی را درمان کنید

زادگاه سرکه بالزامیک ایتالیا است که صدها سال است که خواص آن شناخته شده است. سرکه بالزامیک یک افزودنی هیجان انگیز است که می تواند یک غذای معمولی را به یک ظرف شیک تبدیل

سرکه بالزامیک چیست؟سرکه بالزامیک سنتی دارای رنگ قهوه ای تیره است که با بازتاب های طلایی-قرمز می درخشد. طعم و عطر آن ملایم است.

سرکه بالزامیک در فرآیند پیری در بشکه های چوبی برای سال ها ساخته می شود که به لطف آن طعم و عطر خاصی به دست می آورد. اسیدیته سرکه بالزامیک 6 درصد است.

سرکه بالزامیک – مواد تشکیل دهنده

ماده اصلی سرکه بالزامیک فامیلا اصلی سنتی، انگور از انواع قرمز لامبروسکو یا تربیانو سفید است. این گونه های انگور در اطراف مودنا و رجیو امیلیا در ایتالیا رشد می کنند.

فقط سرکه حاصل از این انگور را می توان بالزامیک نامید. روی برچسب های سرکه بالزامیک واقعی کتیبه Aceto Balsamico Tradizionale di Modena وجود دارد.

این یک نام رزرو شده است که می تواند توسط شرکت های فعال در منطقه مودنا و رجیو امیلیا استفاده شود. تولیدکنندگان در کنسرسیوم Aceto Balsamico که از استانداردهای کیفی سختگیرانه در تولید سرکه بالزامیک پیروی می کند، مرتبط هستند.

سرکه بالزامیک – چگونه درست می شود؟

سرکه بالزامیک اصلی ایتالیا طبق دستور العمل های سنتی و کاملاً محافظت شده ساخته می شود. برای تهیه سرکه بالزامیک از مواد محلی ایتالیایی استفاده می شود. تخمیر با استفاده از سویه خاصی از قارچ انجام می شود.

سرکه بالزامیک از انگور غلیظ شده تولید می شود که در معرض یک فرآیند تخمیر طولانی مدت در بشکه های چوبی قرار می گیرد.

ابتدا دلمه انگور را می جوشانند تا حدود 1/3 از حجم آن کاسته شود. این باعث افزایش غلظت قندها و قهوه ای شدن محصول می شود.

سپس باید غلیظ شده در بشکه تخمیر و بالغ شود. بسته به نوع چوبی که بشکه از آن ساخته شده است، سرکه بالزامیک طعم و عطر نهایی خود را خواهد داشت:

  • بشکه شاه بلوط – رنگ می دهد و از فرآیند اسیدی شدن پشتیبانی می کند
  • بشکه بلوط – قوام را قوی و فشرده می کند، طعم وانیل می دهد
  • بشکه گیلاس – طعمی شیرین و ملایم می دهد
  • بشکه درخت عرعر – عطر قوی از چوب صمغی می دهد

کند. با سرکه بالزامیک، خواص و کاربرد آن در آشپزخانه آشنا شوید 🙂